Алгоритм роботи вчителя з обдарованою
дитиною (українська мова)
1. Самоосвіта вчителя.
2. Детальне вивчення програми.
3. Складання плану роботи з обдарованою дитиною.
4. Вивчення недоліків у навчанні.
5. Поглиблене вивчення теоретичного матеріалу.
6. Виконання практичних завдань за вивченим матеріалом.
7. Самостійне опрацювання додаткових джерел.
8. Виконання творчих завдань:
> складання ребусів;
> складання кросвордів;
> складання цікавих завдань;
> складання тестових завдань.
9. Виконання завдань з розвитку мовлення:
> написання лінгвістичних казок;
> написання творів різних типів;
> складання творчих завдань з розвитку мовлення;
> складання діалогів.
10. Створення презентації з теми.
11. Аналіз виконаної роботи (самоосвітньої діяльності), усунення помилок,
наведення власних прикладів.
12. Контрольна робота за темою.
13. Аналіз контрольної роботи.
Написання робіт МАН: порадник для вчителя
Проте й вчителі інших предметів знайдуть чимало корисного, особливо у загальних порадах і вимогах.
Потреба в МАН.
Підготовка до написання роботи.
Систематичність роботи.
Структура наукової роботи
Вимоги до оформлення наукової роботи
Головна мета проведення конкурсів МАН в школі – дати учневі можливість спробувати свої сили у певній галузі знань.
Мотивація: вироблення умінь і навичок, які знадобляться під час навчання у вузі; призове місце у конкурсі МАН – можливість вступу до вузу поза конкурсом. Якщо робота МАН відбувається не разово в школі, а проводяться заняття у районному центрі, то це ще й цікаве спілкування.
В основі вибору напрямку повинна лежати зацікавленість учня.
Мета роботи – формування інтелектуальних умінь (аналіз, синтез, порівняння, оцінка тощо); вироблення дослідницьких умінь (вибрати тему; укласти бібліографію; опрацювати наукову літературу; проаналізувати її, систематизувати результати; визначити коло питань для аналізу; написати роботу; оцінити її тощо); формування комунікативних компетентностей.
Система повинна включати:
нагору
Наукова робота – це самостійно виконане наукове дослідження тієї чи іншої проблеми, яке відповідає науковим принципам, має певну структуру, містить результати власного пошуку, власні висновки. Її якість може бути визначена за такими критеріями:
б) формулювання теми (просто, коротко й оригінально. Одним реченням, хоча може бути й підзаголовок);
в) алгоритм роботи над темою:
нагору
ВСТУП (не озаглавлюється і не нумерується!).
Актуальність теми дослідження.
Стан вивчення проблеми (хто з науковців працював над нею, що вдалося з’ясувати, що ні, які питання потребують подальших досліджень).
Предмет дослідження.
Мета.
Завдання.
Новизна роботи.
Теоретичне та практичне значення.
ГОЛОВНА ЧАСТИНА (складається з окремих розділів, параграфів, пунктів та підпунктів, які мають власні назви).
Висвітлюються теоретичні основи роботи.
Пояснюється зміст уживаних термінів.
Викладається хід дослідження.
ЗАУВАГИ:
Висновки повинні містити:
Короткий виклад найважливіших результатів роботи.
Їх важливість для науки.
Перспективи застосування у практиці.
Рекомендації щодо подальших досліджень.
Висновки й завдання зі вступу повинні узгоджуватися!
ЛІТЕРАТУРА (Якщо використовувалися архівні джерела, матеріали з Інтернету, – СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ. Не нумерується.).
Тексти художніх творів.
Перелік наукових праць (як тих, на які є посилання, так і тих, що просто використовувалися) в алфавітному порядку прізвищ авторів.
Газетні публікації можна використовувати лише в крайньому разі!
ДОДАТКИ (кожен з нової сторінки. "Нумеруються" буквами: Додаток А. Мають назву!)
Типові недоліки:
Оформляється як курсова (дипломна) у вузах.
Обсяг – 30 друкованих сторінок.
Не рахуються (але нумеруються) титульна сторінка, список літератури, додатки, таблиці (якщо займають площу сторінки).
Кожен пункт плану починається з нової сторінки.
Аркуші формату А-4, текстовий редактор Microsoft Word, шрифт Times New Roman, 14 розмір, полуторний інтервал. Вирівнювання по ширині.
Абзацні відступи: 3 – 5 інтервалів (або стандартний комп’ютерний).
Поля:
Заголовки
Нумерація:
Арабськими цифрами у правому верхньому куті без знака №.
Першою сторінкою є титульна, яка не нумерується.
Якщо в роботі є таблиці, кожна з них повинна мати свою назву. Слово "Таблиця" друкується з великої літери справа. Якщо у розділі одна таблиця, вона не нумерується, якщо ж їх кілька, то пишеться "Таблиця 1.1", "Таблиця 1.2", де перша цифра вказує на номер розділу, а друга – таблиці.
Назва таблиці друкується посередині рядка малими буквами (перша – велика).
Оформлення цитат:
Після лапок або без цитатних посилань у квадратних дужках [2, 25].
Перша цифра – порядковий номер джерела у списку літератури, друга – сторінки.
1. Самоосвіта вчителя.
2. Детальне вивчення програми.
3. Складання плану роботи з обдарованою дитиною.
4. Вивчення недоліків у навчанні.
5. Поглиблене вивчення теоретичного матеріалу.
6. Виконання практичних завдань за вивченим матеріалом.
7. Самостійне опрацювання додаткових джерел.
8. Виконання творчих завдань:
> складання ребусів;
> складання кросвордів;
> складання цікавих завдань;
> складання тестових завдань.
9. Виконання завдань з розвитку мовлення:
> написання лінгвістичних казок;
> написання творів різних типів;
> складання творчих завдань з розвитку мовлення;
> складання діалогів.
10. Створення презентації з теми.
11. Аналіз виконаної роботи (самоосвітньої діяльності), усунення помилок,
наведення власних прикладів.
12. Контрольна робота за темою.
13. Аналіз контрольної роботи.
Написання робіт МАН: порадник для вчителя
Порадник для вчителів, що керують написанням МАНівських робіт - від вибору теми до оформлення роботи
Подані нижче поради стосуються роботи з української літератури.Проте й вчителі інших предметів знайдуть чимало корисного, особливо у загальних порадах і вимогах.
Потреба в МАН.
Підготовка до написання роботи.
Систематичність роботи.
Структура наукової роботи
Вимоги до оформлення наукової роботи
Головна мета проведення конкурсів МАН в школі – дати учневі можливість спробувати свої сили у певній галузі знань.
Мотивація: вироблення умінь і навичок, які знадобляться під час навчання у вузі; призове місце у конкурсі МАН – можливість вступу до вузу поза конкурсом. Якщо робота МАН відбувається не разово в школі, а проводяться заняття у районному центрі, то це ще й цікаве спілкування.
В основі вибору напрямку повинна лежати зацікавленість учня.
Мета роботи – формування інтелектуальних умінь (аналіз, синтез, порівняння, оцінка тощо); вироблення дослідницьких умінь (вибрати тему; укласти бібліографію; опрацювати наукову літературу; проаналізувати її, систематизувати результати; визначити коло питань для аналізу; написати роботу; оцінити її тощо); формування комунікативних компетентностей.
Система повинна включати:
- ознайомлення з особливостями наукової діяльності;
- оволодіння алгоритмом написання наукової роботи;
- вироблення умінь працювати з бібліографічними матеріалами;
- практикування в аналізі літературознавчих джерел;
- аналіз текстів художніх творів.
нагору
Наукова робота – це самостійно виконане наукове дослідження тієї чи іншої проблеми, яке відповідає науковим принципам, має певну структуру, містить результати власного пошуку, власні висновки. Її якість може бути визначена за такими критеріями:
- актуальність;
- складність, науковість, повнота розкриття теми;
- аргументованість висновків;
- елемент творчості;
- стиль, грамотність.
- урахування зацікавлень, сил і здібностей учня;
- актуальність;
- новизна;
- достатність фактичного матеріалу (особливо для краєзнавчих тем);
- "виграшність".
б) формулювання теми (просто, коротко й оригінально. Одним реченням, хоча може бути й підзаголовок);
в) алгоритм роботи над темою:
-
Укладання бібліографії ("концепт" пункту: "що вже написано про це?")ю
Бажано на окремих аркушах (це зручно), хоча можна й загальним списком. -
Робота з текстами художніх творів (перше прочитання).
Нотуються враження, думки. -
Опрацювання літературознавчих джерел. Мета: з’ясувати, що вже зроблено з обраної теми, аби визначити, "а що ж маю Я зробити?".
Зокрема, слід знайти відповіді на запитання про що пишуть? Як? Які аспекти виділяють? тощо.
Літературознавчі джерела конспектуються на окремих аркушах, записи роблять з одного боку – так за потреби їх можна буде порізати і згрупувати за розділами тощо. - Систематизація літературознавчого матеріалу, визначення поля власних досліджень (тобто чітко сформулювати питання, відповідь на яке і стане розкриттям теми).
- Повторне опрацювання літературознавчих джерел (уже під кутом зору пошуків визначеного матеріалу, що стане опорою в науковому дослідженні).
- Повторне прочитання текстів уже з погляду вибраних наукових поглядів.
- Поява начерків плану майбутньої роботи.
нагору
ВСТУП (не озаглавлюється і не нумерується!).
Актуальність теми дослідження.
Стан вивчення проблеми (хто з науковців працював над нею, що вдалося з’ясувати, що ні, які питання потребують подальших досліджень).
Предмет дослідження.
Мета.
Завдання.
Новизна роботи.
Теоретичне та практичне значення.
ГОЛОВНА ЧАСТИНА (складається з окремих розділів, параграфів, пунктів та підпунктів, які мають власні назви).
Висвітлюються теоретичні основи роботи.
Пояснюється зміст уживаних термінів.
Викладається хід дослідження.
ЗАУВАГИ:
- Зміст дослідження має відповідати меті. (Остерігайтесь заявити у вступі "багато хорошого і різного", а в основній частині – "як вивезе".
- Аналіз проблеми не повинен підмінятися викладом біографії письменника.
- Усі посилання повинні мати вказівку на авторів та джерела (як і в "серйозній" науковій роботі).
- Самостійність повинна бути головним принципом роботи: наївно думати, що члени журі та експерти, які здебільшого є науковцями зі стажем і мають значний досвід роботи з розвідками юних науковців, не знають головних джерел списування і не виявлять їх. Хиба реферативності часто виявляється, коли в роботі відсутні новизна та авторський внесок, натомість вони заміняються "наскубаними" з різних, хай навіть авторитетних джерел цитатами.
- Логічність викладу, плавність переходу від одного питання до іншого.
- Доречність цитування. Робота МАН – не реферат, а розвідка. Тому максимальна кількість цитат – 1-2 на сторінку. Їх обсяг не повинен перевищувати 1/3 обсягу сторінки (це по максимуму!).
Висновки повинні містити:
Короткий виклад найважливіших результатів роботи.
Їх важливість для науки.
Перспективи застосування у практиці.
Рекомендації щодо подальших досліджень.
Висновки й завдання зі вступу повинні узгоджуватися!
ЛІТЕРАТУРА (Якщо використовувалися архівні джерела, матеріали з Інтернету, – СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ. Не нумерується.).
Тексти художніх творів.
Перелік наукових праць (як тих, на які є посилання, так і тих, що просто використовувалися) в алфавітному порядку прізвищ авторів.
Газетні публікації можна використовувати лише в крайньому разі!
ДОДАТКИ (кожен з нової сторінки. "Нумеруються" буквами: Додаток А. Мають назву!)
Типові недоліки:
- Неповнота розкриття теми (тема занадто широка – "Тема боротьби народу у Вітчизняній війні на сторінках української прози" – й учень фізично не в силі розкрити її).
- Відхилення від теми дослідження.
- Описовість ("Пейзаж в українській поезії" – перераховуються автори, твори, наводяться цитати і все).
- Нечіткість мети, завдань дослідження.
- Робота не самостійна.
- Відсутність власних висновків.
- Відсутність посилань.
- Недотримання наукового стилю викладу.
- Стилістика.
- Грамотність.
- Специфічною "стратегічною" хибою роботи є "місцевість" теми роботи (типу "Іван * - видатний поет ***-щини"). Як правило, такі роботи вдало проходять районний тур (за рахунок почуття патріотизму журі), натомість на вищих турах вони часто отримують низький бал, особливо коли сам поет невідомий не з суб’єктивних причин. З іншого боку, якщо мета роботи – вдалий дебют молодого науковця, то така тема є навіть виграшною.
Оформляється як курсова (дипломна) у вузах.
Обсяг – 30 друкованих сторінок.
Не рахуються (але нумеруються) титульна сторінка, список літератури, додатки, таблиці (якщо займають площу сторінки).
Кожен пункт плану починається з нової сторінки.
Аркуші формату А-4, текстовий редактор Microsoft Word, шрифт Times New Roman, 14 розмір, полуторний інтервал. Вирівнювання по ширині.
Абзацні відступи: 3 – 5 інтервалів (або стандартний комп’ютерний).
Поля:
- верхнє – 20 мм;
- ліве й нижнє не менше 20 мм (ліве можна 28, а нижнє – 20 мм);
- праве – 10 мм.
Заголовки
- відокремлюються від тексту зверху і знизу 3 інтервалами;
- заголовки структурних частин (ЗМІСТ, ВСТУП, РОЗДІЛ, ЛІТЕРАТУРА, ВИСНОВКИ) друкуються великими літерами симетрично до тексту;
- заголовки підрозділів друкують малими (крім першої) літерами з абзацу.
Нумерація:
Арабськими цифрами у правому верхньому куті без знака №.
Першою сторінкою є титульна, яка не нумерується.
Якщо в роботі є таблиці, кожна з них повинна мати свою назву. Слово "Таблиця" друкується з великої літери справа. Якщо у розділі одна таблиця, вона не нумерується, якщо ж їх кілька, то пишеться "Таблиця 1.1", "Таблиця 1.2", де перша цифра вказує на номер розділу, а друга – таблиці.
Назва таблиці друкується посередині рядка малими буквами (перша – велика).
Оформлення цитат:
Після лапок або без цитатних посилань у квадратних дужках [2, 25].
Перша цифра – порядковий номер джерела у списку літератури, друга – сторінки.
Комментариев нет:
Отправить комментарий